יוסף דלויה

יוסף דלויה, מייסד ומנכ"ל קבוצת דלויה גרופ, עלה לישראל בשנת 1962 עם משפחתו מהעיר מרקש שבמרוקו. המשפחה נקלטה בבאר שבע של תחילת שנות ה-60 ויוסף הצעיר החל לעבוד כמסגר וקבלן לעבודות שיפוצים. עד מהרה זיהה את הצורך שבריכוז כל עבודות הבנייה תחת קורת גג אחת והחליט להקים חברה שתספק פתרון כאמור.

בשנת 1978 הקים יוסף את דלויה מרכז הבנייהאשר כשמה כן היא, מרכז מקצועי המייצר סינרגיה בין התחומים השונים בענף הבנייה לרבות חשמל, מסגרות, נגרות ובנייה. בכדי לשדרג את פעילותה של החברה הקפיד יוסף להעשיר ידיעותיו בקורסים מקצועיים ובמהלך שנות ה-80 – תודות לכך – החברה עברה את קפיצת המדרגה המשמעותית הראשונה. תחת הובלתו של יוסףיצרה דלויה מרכז הבנייהקשרים עם גורמים שונים בענף והפכה לשחקן מוביל.

היכרותו הבלתי אמצעית של יוסף את השטח, ביחד עם חוסנה הכלכלי של החברה שהלך וצמח, סייעו לו לגבש צוות מקצועי ומיומן של עובדים ואנשי מקצוע. רבים מעובדי דלויה גרופ מועסקים בחברה מזה עשרות שנים וחלקם הולכים אחורה עם יוסף עד לראשית ימי הקמתה.

פעילות ציבורית

יוסף הציב לעצמו מטרות ציבוריות רבות כדוגמת תרומה לקהילה, פיתוח אזורי, סיוע לבעלי עסקים, עבודה עם מוסדות חינוך, חיזוק קשר בין עסקים לרשויות, שילוב אוכלוסיות שונות בשוק התעסוקה ועוד. זאת מתוך שאיפה להותיר חותם אמיתי ולהיות גורם משמעותי עבור תושבי הדרום.

יוסף הוביל את דלויה גרופלקחת חלק בפרויקטים בעלי חשיבות ציבורית לדרום כגון משכן אומניות הבמה בבאר שבע, מרכז ישפרו סנטר, עיר הבה"דים בנגב, מכללת סמי שמעון, אוניברסיטת בן גוריון ועוד. פרויקטים אלו עוברים כחוטי השני בציבוריות הבאר-שבעית בכל רובדי החיים, ומגיעים בשל כך לאוכלוסיות שונות.

כיום, יוסף דלויה הואמהדמויות המוכרות והמוערכות בעיר באר שבע. הוא פעיל בזירה הציבורית והעסקית מזה שנים ומכהן כנשיא לשכת המסחר והתעשייה בדרום מאז שנת 2010 (קדנציה שלישית). יוסף הינו ממונה מטעם ראש עיריית באר שבע לקשר עם המגזר העסקי. עוצמתה של קבוצת דלויה גרופ המורכבת ממספר חברות בנות ואחיות מסייעת לולהגשים חזונו ולסייע בפיתוח הנגב והדרום.



מישל דלויה

עו"ד מישל דלויה הוא מבעלי קבוצת דלויה גרופ. הוא החל את דרכו המקצועית בלימודי היסטוריה ומדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן גוריון והשלים בהמשך לימודי משפטים. בתחילת שנות ה-80 חבר לאחיו יוסף וביחד הצעיד עמו את החברה – כתף אל כתף.

במסגרת תפקידו כמנכ"ל החברה, ונוכח השכלתו המשפטית, מישל מעורב בכל העשייה הרוחבית של החברה כולל בחברות הבנות והאחיות הפועלות תחת קבוצת דלויה גרופ. ביחד עם חברי ההנהלה הנוספים בקבוצה, מישל מסייע רבות להרחבת הפעילות העסקית של קבוצת דלויה. זאת באפיקים שונים ונוכח האתגרים החדשים והישנים המאפיינים את ענף הבנייה הישראלי. מישל מבקש לקדם בחברה תפיסה הרואה בקבוצת דלויה גרופ שחקן משמעותי וחברה המסוגלת להניע מיזמים, להוביל תהליכים ולקבע סטנדרטים גבוהים.

במקביל לעבודתו בחברה וכנכה צה"ל, פועל מישל רבות למען קידום נכי צה"ל בישראל ומכהן בוועד הבכיר של ארגון נכי צה"ל. כמו כן, הוא שותף במשרד עורכי דין דלויה & דוגין ושות' המתמחה בדיני מקרקעין ומשפטי אזרחי-מסחרי.